Opracowanie mapy drogowej - planu transformacji firmy w kierunku Przemysłu 4.0 z podziałem na część rozwojową i wdrożeniową.

Powrót
59 667 - 79 556

Cena brutto (zł)

w tym 23% VAT

-

Dofinansowanie
(max. 100 tys. zł)

1

Czas opracowania

(miesiące)

-

Czas wdrożenia

(miesiące)

1

Czas sumaryczny

(miesiące)

Wielkość przedsiębiorstwa:

mikro

Typ innowacji:

produkcja

Opis (czy wariant przewiduje modyfikacje zakresu podstawowego):


Wariant skierowany jest do mikro przedsiębiorców będących producentami gdzie produkcja odbywa się w większości w sposób ręczny bez zastosowania zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Jeśli zaś rozwiązania technologiczne te występują to zarówno w strefie IT jaki i OT nie są one zautomatyzowane ani zintegrowane.

I. Część diagnostyczna
1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa zawierająca : 49 godzin
-podstawowe dane organizacji,
-analiza zasobów ludzkich,
-analiza procesów produkcyjnych,
-analiza zasobów technicznych,
-analiza struktury organizacyjnej,
-analiza procesów komunikacji z klientem
-analiza ogólnej strategii marketingowej,
-charakterystyka realizacji procesów komunikacji z podwykonawcami/dostawcami zawierające informacje dotyczące stopnia informatyzacji i cyfryzacji wymienianych obszarów,

2. Charakterystyka otoczenia i trendów rynkowych w zakresie transformacji cyfrowej w relacji do przedsiębiorstwa. 15 godzin
3. Charakterystyka produktów przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem aspektu ich dojrzałości cyfrowej. 9 godzin
4. Charakterystyka dotychczasowego modelu biznesowego przedsiębiorstwa wraz z określeniem poziomu wykorzystania technologii cyfrowych oraz informacje o działaniach zmierzających do zmiany modelu pod kątem wykorzystania technologii cyfrowych. 15 godzin

5. Identyfikacja, wskazanie i uzasadnienie obszarów potencjału (działań/procesów) w przedsiębiorstwie do przeprowadzenia transformacji cyfrowej, z wyszczególnieniem działalności produkcyjnej i pozostałej, 31 godzin
6. Ocenę dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa (ze wskazaniem metodologii według której ocena została dokonana) – diagnozę stanu obecnego i opis stanu docelowego w wybranych obszarach działalności firmy pod kątem cyfryzacji. Ocena powinna odnosić się do takich aspektów jak m.in. 23 godziny
-technologia produkcji,
-poziom automatyzacji i robotyzacji procesów,

-cyfryzacja produktów i procesów – produkcyjnych i pozaprodukcyjnych (sprzedażowych, magazynowych, dystrybucyjnych, marketingowych, HR itp.),
-integracja danych w firmie,
-cyberbezpieczeństwo,

-strategia cyfrowa,
-przywództwo,
-kultura organizacji,
-zarządzanie kompetencjami pracowników

7. Wnioski i plan dalszych działań. 6 godzin


II. Część rozwojowa - długofalowe kierunki rozwoju
1. Charakterystykę rozwiązań 60 godzin
a) opis proponowanych wybranych rozwiązań jako elementu wdrażania strategii cyfrowej w szczególności w zakresie działalności produkcyjnej:
-cel,
-efekt,
-charakterystyka proponowanych rozwiązań z zakresu Przemysłu 4.0 w wybranych obszarach z poniższej (wybrane obszary dostosowane do profilu przedsiębiorstwa) :

+wskazanie technologii kluczowych Przemysłu 4.0 planowanych do wykorzystania we wskazanym rozwiązaniu – BigData oraz działania związane z analizą
+danych, roboty przemysłowe, przemysłowy internet rzeczy,
+integracja technologii informatycznych i operacyjnych,
+tworzenie systemów cyberfizycznych,
+cyberbezpieczeństwo,
+chmura obliczeniowa,
+wirtualna i rozszerzona rzeczywistość,
+sztuczna inteligencja,
+blockchain,
+druk addytywny,

b) analiza kosztów, korzyści z wdrożenia i potencjalne ryzyka,
c) określenie celów transformacji cyfrowej oraz mierników ich efektywności, z wyszczególnieniem działalności produkcyjnej,
d) uzasadnienie strategiczne wybranej inwestycji jako etapu wdrażania kompleksowej strategii cyfryzacji,
e) uzasadnienie finansowe wybranej inwestycji – m.in. wskaźniki efektywności, ROI;
2. Ramy czasowe możliwej inwestycji (zadania, działania, KPI, czas) 35 godzin
3. Proponowane źródła finansowania (analiza, wybór, propozycje). 8 godziny

III. Część wdrożeniowa - zalecenia do realizacji

1. Wybór kluczowych rozwiązań z punktu widzenia przedsiębiorstwa (z pkt II.1) 18 godzin,
2. Plan wdrożenia (zadania, działania, KPI, czas) 26 godzin

Charakterystyka Odbiorcy Wsparcia, dla którego przeznaczony jest ten wariant:

Mikro przedsiębiorstwa produkcyjne gdzie produkcja odbywa się w większości w sposób ręczny bez zastosowania zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Jeśli zaś rozwiązania technologiczne te występują to zarówno w strefie IT jaki i OT nie są one zautomatyzowane ani zintegrowane.

87 471 - 116 629

Cena brutto (zł)

w tym 23% VAT

-

Dofinansowanie
(max. 100 tys. zł)

2

Czas opracowania

(miesiące)

-

Czas wdrożenia

(miesiące)

2

Czas sumaryczny

(miesiące)

Wielkość przedsiębiorstwa:

małe

Typ innowacji:

produkcja

Opis (czy wariant przewiduje modyfikacje zakresu podstawowego):

Wariant skierowany jest do przedsiębiorstw małych które w swojej działalności stosują produkcję nie zautomatyzowaną lub częściowo zautomatyzowaną bez zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Rozwiązania IT i OT występują w formie zaawansowanych systemów i są one zintegrowane ale do realizacji procesów wymagany jest udział operatorów. Brak jest autonomizacji procesów, AI oraz zaawansowanych systemów cyberfizycznych.


I. Część diagnostyczna
1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa zawierająca : 72 godziny
-podstawowe dane organizacji,
-analiza zasobów ludzkich,
-analiza procesów produkcyjnych,
-analiza zasobów technicznych,
-analiza struktury organizacyjnej,
-analiza procesów komunikacji z klientem
-analiza ogólnej strategii marketingowej,
-charakterystyka realizacji procesów komunikacji z podwykonawcami/dostawcami zawierające informacje dotyczące stopnia informatyzacji i cyfryzacji wymienianych obszarów,

2. Charakterystyka otoczenia i trendów rynkowych w zakresie transformacji cyfrowej w relacji do przedsiębiorstwa. 22 godziny
3. Charakterystyka produktów przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem aspektu ich dojrzałości cyfrowej. 13 godzin
4. Charakterystyka dotychczasowego modelu biznesowego przedsiębiorstwa wraz z określeniem poziomu wykorzystania technologii cyfrowych oraz informacje o działaniach zmierzających do zmiany modelu pod kątem wykorzystania technologii cyfrowych. 22 godzin

5. Identyfikacja, wskazanie i uzasadnienie obszarów potencjału (działań/procesów) w przedsiębiorstwie do przeprowadzenia transformacji cyfrowej, z wyszczególnieniem działalności produkcyjnej i pozostałej, 45 godzin
6. Ocenę dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa (ze wskazaniem metodologii według której ocena została dokonana) – diagnozę stanu obecnego i opis stanu docelowego w wybranych obszarach działalności firmy pod kątem cyfryzacji. Ocena powinna odnosić się do takich aspektów jak m.in. 34 godziny
-technologia produkcji,
-poziom automatyzacji i robotyzacji procesów,

-cyfryzacja produktów i procesów – produkcyjnych i pozaprodukcyjnych (sprzedażowych, magazynowych, dystrybucyjnych, marketingowych, HR itp.),
-integracja danych w firmie,
-cyberbezpieczeństwo,

-strategia cyfrowa,
-przywództwo,
-kultura organizacji,
-zarządzanie kompetencjami pracowników

7. Wnioski i plan dalszych działań. 9 godzin


II. Część rozwojowa - długofalowe kierunki rozwoju
1. Charakterystykę rozwiązań 87 godzin
a) opis proponowanych wybranych rozwiązań jako elementu wdrażania strategii cyfrowej w szczególności w zakresie działalności produkcyjnej:
-cel,
-efekt,
-charakterystyka proponowanych rozwiązań z zakresu Przemysłu 4.0 w wybranych obszarach z poniższej (wybrane obszary dostosowane do profilu przedsiębiorstwa) :

+wskazanie technologii kluczowych Przemysłu 4.0 planowanych do wykorzystania we wskazanym rozwiązaniu – BigData oraz działania związane z analizą
+danych, roboty przemysłowe, przemysłowy internet rzeczy,
+integracja technologii informatycznych i operacyjnych,
+tworzenie systemów cyberfizycznych,
+cyberbezpieczeństwo,
+chmura obliczeniowa,
+wirtualna i rozszerzona rzeczywistość,
+sztuczna inteligencja,
+blockchain,
+druk addytywny,

b) analiza kosztów, korzyści z wdrożenia i potencjalne ryzyka,
c) określenie celów transformacji cyfrowej oraz mierników ich efektywności, z wyszczególnieniem działalności produkcyjnej,
d) uzasadnienie strategiczne wybranej inwestycji jako etapu wdrażania kompleksowej strategii cyfryzacji,
e) uzasadnienie finansowe wybranej inwestycji – m.in. wskaźniki efektywności, ROI;
2. Ramy czasowe możliwej inwestycji (zadania, działania, KPI, czas) 52 godzin
3. Proponowane źródła finansowania (analiza, wybór, propozycje). 11 godziny

III. Część wdrożeniowa - zalecenia do realizacji

1. Wybór kluczowych rozwiązań z punktu widzenia przedsiębiorstwa (z pkt II.1) 27 godzin,
2. Plan wdrożenia (zadania, działania, KPI, czas) 38 godzin

Charakterystyka Odbiorcy Wsparcia, dla którego przeznaczony jest ten wariant:

Przedsiębiorstwa Małe które w swojej działalności stosują produkcję nie zautomatyzowaną lub częściowo zautomatyzowaną bez zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Rozwiązania IT i OT występują w formie zaawansowanych systemów i są one zintegrowane ale do realizacji procesów wymagany jest udział operatorów. Brak jest autonomizacji procesów, AI oraz zaawansowanych systemów cyberfizycznych.

98 634 - 131 512

Cena brutto (zł)

w tym 23% VAT

-

Dofinansowanie
(max. 100 tys. zł)

3

Czas opracowania

(miesiące)

-

Czas wdrożenia

(miesiące)

3

Czas sumaryczny

(miesiące)

Wielkość przedsiębiorstwa:

średnie

Typ innowacji:

produkcja

Opis (czy wariant przewiduje modyfikacje zakresu podstawowego):

Wariant skierowany jest do przedsiębiorstw średnich które w produkcji wykorzystują zaawansowane, częściowo zautomatyzowane maszyny oraz systemy informatyczne. Rozwiązania IT i OT są zintegrowane w stopniu znaczącym, jednak do realizacji procesów wymagana jest obecność operatorów którzy w kluczowych operacjach uczestniczą. Brak jest autonomizacji procesów, AI a systemy cyberfizyczne o ile są wdrożone to w stopniu nieznacznym.

I. Część diagnostyczna
1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa zawierająca : 81 godziny
-podstawowe dane organizacji,
-analiza zasobów ludzkich,
-analiza procesów produkcyjnych,
-analiza zasobów technicznych,
-analiza struktury organizacyjnej,
-analiza procesów komunikacji z klientem
-analiza ogólnej strategii marketingowej,
-charakterystyka realizacji procesów komunikacji z podwykonawcami/dostawcami zawierające informacje dotyczące stopnia informatyzacji i cyfryzacji wymienianych obszarów,

2. Charakterystyka otoczenia i trendów rynkowych w zakresie transformacji cyfrowej w relacji do przedsiębiorstwa. 25 godziny
3. Charakterystyka produktów przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem aspektu ich dojrzałości cyfrowej. 15 godzin
4. Charakterystyka dotychczasowego modelu biznesowego przedsiębiorstwa wraz z określeniem poziomu wykorzystania technologii cyfrowych oraz informacje o działaniach zmierzających do zmiany modelu pod kątem wykorzystania technologii cyfrowych. 25 godzin

5. Identyfikacja, wskazanie i uzasadnienie obszarów potencjału (działań/procesów) w przedsiębiorstwie do przeprowadzenia transformacji cyfrowej, z wyszczególnieniem działalności produkcyjnej i pozostałej, 50 godzin
6. Ocenę dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa (ze wskazaniem metodologii według której ocena została dokonana) – diagnozę stanu obecnego i opis stanu docelowego w wybranych obszarach działalności firmy pod kątem cyfryzacji. Ocena powinna odnosić się do takich aspektów jak m.in. 38 godziny
-technologia produkcji,
-poziom automatyzacji i robotyzacji procesów,

-cyfryzacja produktów i procesów – produkcyjnych i pozaprodukcyjnych (sprzedażowych, magazynowych, dystrybucyjnych, marketingowych, HR itp.),
-integracja danych w firmie,
-cyberbezpieczeństwo,

-strategia cyfrowa,
-przywództwo,
-kultura organizacji,
-zarządzanie kompetencjami pracowników

7. Wnioski i plan dalszych działań. 10 godzin


II. Część rozwojowa - długofalowe kierunki rozwoju
1. Charakterystykę rozwiązań 98 godzin
a) opis proponowanych wybranych rozwiązań jako elementu wdrażania strategii cyfrowej w szczególności w zakresie działalności produkcyjnej:
-cel,
-efekt,
-charakterystyka proponowanych rozwiązań z zakresu Przemysłu 4.0 w wybranych obszarach z poniższej (wybrane obszary dostosowane do profilu przedsiębiorstwa) :

+wskazanie technologii kluczowych Przemysłu 4.0 planowanych do wykorzystania we wskazanym rozwiązaniu – BigData oraz działania związane z analizą
+danych, roboty przemysłowe, przemysłowy internet rzeczy,
+integracja technologii informatycznych i operacyjnych,
+tworzenie systemów cyberfizycznych,
+cyberbezpieczeństwo,
+chmura obliczeniowa,
+wirtualna i rozszerzona rzeczywistość,
+sztuczna inteligencja,
+blockchain,
+druk addytywny,

b) analiza kosztów, korzyści z wdrożenia i potencjalne ryzyka,
c) określenie celów transformacji cyfrowej oraz mierników ich efektywności, z wyszczególnieniem działalności produkcyjnej,
d) uzasadnienie strategiczne wybranej inwestycji jako etapu wdrażania kompleksowej strategii cyfryzacji,
e) uzasadnienie finansowe wybranej inwestycji – m.in. wskaźniki efektywności, ROI;
2. Ramy czasowe możliwej inwestycji (zadania, działania, KPI, czas) 58 godzin
3. Proponowane źródła finansowania (analiza, wybór, propozycje). 13 godziny

III. Część wdrożeniowa - zalecenia do realizacji
1. Wybór kluczowych rozwiązań z punktu widzenia przedsiębiorstwa (z pkt II.1) 30 godzin,
2. Plan wdrożenia (zadania, działania, KPI, czas) 43 godzin

Charakterystyka Odbiorcy Wsparcia, dla którego przeznaczony jest ten wariant:

Przedsiębiorstwa średnie które w produkcji wykorzystują zaawansowane, częściowo zautomatyzowane maszyny oraz systemy informatyczne. Rozwiązania IT i OT są zintegrowane w stopniu znaczącym, jednak do realizacji procesów wymagana jest obecność operatorów którzy w kluczowych operacjach uczestniczą. Brak jest autonomizacji procesów, AI a systemy cyberfizyczne o ile są wdrożone to w stopniu nieznacznym.

Aby skorzystać z tej usługi musisz się zalogować. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta możesz je założyć klikając tutaj.

Ta strona korzysta z plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej zapoznaj się z regulaminem.