Opracowanie Strategii Marketingowej: strategii marki i strategii komunikacji

Parametry usługi
33000 - 89000

Cena netto (zł)

+ 23% VAT

od 1 do 3

Czas realizacji

(miesiące)

-

Rating

75%

Dofinansowanie
(max. 100 tys. zł)

Opis usługi
Etapy wdrożenia usługi:

I. Przeprowadzenie audytu marketingowego

Stworzenie dokumentu z audytem marketingowym:
- przygotowanie analizy produktu/usługi,
- przygotowanie analizy grupy docelowej,
- przygotowanie analizy konkurencji,
- przygotowanie analizy sytuacji rynkowej oraz trendów.

Etap wymaga zapoznania się ze wszystkimi działaniami marketingowymi prowadzonymi przez firmę, danymi z systemów analitycznych oraz często przeprowadzenie marketingowych badań ilościowych i/lub jakościowych.

Wdrożenie tego etapu obejmuje dostarczenie opracowanego dokumentu do przedsiębiorstwa oraz jego prezentację.


II. Stworzenie i wdrożenie strategii marki

Stworzenie dokumentu ze strategią marki:
- Ustalenie w jakim segmencie/segmentach będziemy budować markę.
- Ocena atrakcyjności rynku docelowego. Ustalimy wąski target komunikacyjny (target sprzedażowy będzie bardziej szeroki). Dzięki temu będziemy w stanie zaprojektować strukturę marki, którą będzie łatwiej egzekwować w strategii komunikacji.
- Wybór pozycjonowania marki w głowach odbiorców. Opierać się będziemy na ważnym dla nich wyróżniku, który marka będzie w stanie utrzymać względem konkurencji.
- Stworzenie struktury marki: funkcji i atrybutów, korzyści funkcjonalnych i emocjonalnych, osobowości marki oraz idei.

Dzięki strategii marki wiemy czym powinna być marka i jaki wyróżnik stosować, aby skutecznie ją budować.

Wdrożenie tego etapu obejmuje dostarczenie opracowanego dokumentu do przedsiębiorstwa oraz jego prezentację.


III. Stworzenie i wdrożenie strategii komunikacji marki

Stworzenie dokumentu ze strategią komunikacji:
- Opracowanie mapy percepcji - układu współrzędnych pozycjonujących komunikację marki względem konkurencji.
- Sformułowanie big idea - motywu przewodniego, który będzie przyświecał całej komunikacji marki.
- Określenie tone of voice - charakterystycznych cech stylu komunikacji marki tak, aby język był spójny i dopasowany do umiejętności oraz potrzeb grupy docelowej.
- Wskazanie kontekstów komunikacyjnych - tego, o czym będziemy mówić.
- Wybór narzędzi i kanałów komunikacji z grupą docelową.

Dzięki strategii komunikacji działania marki są uporządkowane, spójne i bardziej skuteczne.

Wdrożenie tego etapu obejmuje dostarczenie opracowanego dokumentu do przedsiębiorstwa oraz jego prezentację.


W ramach realizacji poszczególnych etapów usługi nie nastąpi sprzedaż środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
Wartość dodana usługi dla sektora MŚP

Profesjonalne budowanie marki do niedawna w Polsce było dostępne tylko dla dużych firm, korporacji i koncernów. Mamy przed sobą odpowiedzialne zadanie stworzenia strategii marketingowej składającej się z:

- strategii marki - czym marka ma być?
- strategii komunikacji marki - jak marka ma się komunikować, aby zrealizować strategię marki?

Te odpowiedzi można wydumać, czy też wyfilozofować. Jeśli jednak mają stanowić podstawę do prowadzenia działań w firmie, musimy mieć pewność. A taką pewność daje opieranie naszych decyzji na danych.

O konieczności stosowania danych do podejmowania decyzji niech będzie na przykład fakt iż globalny producent słodyczy - koncern Mondelez (właściciel marek takich jak Prince Polo, Alpen Gold, 3Bit, Milka, Cadbury) w 2018 pod Wrocławiem za kwotę ponad 23 mln dolarów zbudował Centrum Badań, Rozwoju i Jakości. Zatrudnia ponad 250 osób.

Obecnie, głównie dzięki rozwojowi technologii informacyjnych, metody przeprowadzania badań marketingowych stały się dużo tańsze, a co za tym idzie dostępne dla sektora MŚP.

Obecnie można budować marki opierając wiedzę na danych, a nie na intuicji. Tworzenie przewagi konkurencyjnej w sektorze MŚP można oprzeć na budowaniu silnej marki firmy/przedsiębiorstwa/produktu/usługi/osobistej/itd. Badania i narzędzia analityczne dają więc pewność, że nasze decyzje będą słuszne. Jest tylko jeden warunek - trzeba poprawnie zadawać pytania. Wtedy dane poprawnie nam odpowiedzą.

I tutaj pojawia się trudność, którą usługa budowania marki potrafi pokonać.


W ramach realizacji poszczególnych etapów usługi nie nastąpi sprzedaż środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
Aby skorzystać z tej usługi musisz się zalogować. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta możesz je założyć klikając tutaj.
Dodane przez
Grupa Arav sp. z o.o.

8133728466

Paderewskiego 20A, Rzeszów 35-328

Jesteśmy Hedgehog - agencją budującą silne marki. Przekonujemy naszych Klientów, aby w budowaniu ich marek przyjmowali koncept jeża. Opisany jest on w książce Jima Collinsa Od dobrego do wi...

Wizytówka

Ta strona korzysta z plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej zapoznaj się z regulaminem.