Usługa podzielona została na dwa etapy:
FAZA ZBIERANIA INFORMACJI (w celu sformułowania strategii działania sklepu Beneficjenta)
1.Zgromadzenie informacji o lokalizacji sklepu Beneficjenta:
a.Mapa z ciągami komunikacyjnymi i kluczowymi obiektami (szkoła, kościół, urząd, dworzec, przystanek, zakłady pracy, etc.)- 2h
b.Liczba mieszkańców będących w bezpośrednim (sąsiedztwo) i pośrednim (ciąg komunikacyjny) oddziaływaniu sklepu Beneficjenta- 2h
c.Rodzaj zasiedlenia i jego kluczowe cechy (miejskie, wiejskie, przelotowe, turystyczne, sezonowe, etc.)- 2h
2.Zgromadzenie danych ilościowych i jakościowych na temat sklepu Beneficjenta:
a.Ocena systemu wizualizacji zewnętrznej (kasetony, okleiny, tablice informacyjne i kierunkowe) i wewnętrznej (oznaczenia asortymentowe, cenówki, komunikacja wizualna z konsumentem- 2h
b.Rzut górny z floorplanem sklepu (rozmieszczenie sprzętu, kas, półek oraz asortymentu wg kategorii)- 32h
c.System handlowy (franczyza, niezrzeszony)- 8h
d.Struktura asortymentowa (kategorie, SKU, zapas, zalegające)- 12h
e.Struktura sprzedaży (w tym analiza koszykowa)-12h
f.Struktura zatrudnienia, podział obowiązków, systemy motywacyjne, procedury- 16h
g.System informatyczny (system komputerowy, urządzenia POS, inne)- 8h
h.Analiza kosztów- 32h
i.Analiza dostawców i procesów dostaw- 24h
j.Kontrola tajemniczego klienta (jakość obsługi, subiektywny odbiór sklepu)- 2h
k.Oględziny konsultantów Wykonawcy- 4h
l.Testy kompetencyjne pracowników-15h
m.Inne elementy organizacyjne i mające istotny wpływ na funkcjonowanie sklepu-16h
3.Zgromadzenie informacji o konkurencji (dla każdego sklepu mającego udział w mikro-rynku Beneficjenta powyżej 5%)
a.Umiejscowienie konkurenta w kontekście lokalizacyjnym beneficjenta (słabe i mocne strony lokalizacji)-2h
b.Kontrola tajemniczego klienta (analiza okiem konsumenta, analiza cenowa i asortymentowa)-12h
c.Oględziny konsultantów (silne i słabe strony sklepu)-12h
FAZA STRATEGII (przygotowanie strategii w kluczowych obszarach wraz z planem wdrożenia)
1.Prognozowanie popytu w oparciu o zebrane dane i inne wnioski wynikające z analiz liczbowych-24h
2.2 letni budżet w 3 wersjach:- 48h
a.Oszczędnościowy – o niskim zaangażowaniu inwestycyjnym i operacyjnym Beneficjenta
b.Rozwojowy – z umiarkowanym zaangażowaniem inwestycyjnym i operacyjnym Beneficjenta
c.Agresywny – z wysokim zaangażowaniem inwestycyjnym i operacyjnym Beneficjenta
3.Rekomendacje rozwiązań finansujących inwestycje (leasing etc.)-5h
4.Rekomendacje w zakresie wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej-40h
5.Strategia asortymentowa (propozycja ustawienia sklepu i ekspozycji, kluczowe kategorie, lista asortymentowa)-80h
6.Strategia cenowa i promocyjna (optymalizacja marży, efektywne rozwiązania promocyjne)-80h
7.Rekomendacje w zakresie organizacji pracy (struktura, systemy motywacyjne, wymagania kompetencyjne)-24h
8.Rekomendacje szkoleniowe dla załogi-16h
9.2 letni plan działania operacyjnego podzielony na kwartały-48
10.Książka operacyjna sklepu, zawierająca niezbędne informacje potrzebne do realizacji strategii a przede wszystkim:- 60h
a.Procedury zapewniające reżim kosztowy
b.Procedury pozwalające utrzymywać politykę asortymentową, cenową i promocyjną
c.Procedury obsługi klienta
d.Procedury logistyczno-magazynowe
e.Daily routine
f.Kontakty do dostawców (wyposażenia, produktów, usług)
g.Rekomendacje prawne
Wdrożenie usługi pozwoli w znaczący sposób wpłynąć na konkurencyjność MŚP, na efektywność ich działań, usprawni poszczególne procesy oraz wygeneruje oszczędności.
Wszystkie ww. efekty będą miały kluczowy wpływ na sposób obsługi procesów wewnątrz firmy oraz współpracy z klientem oraz dostawcami w zakresie optymalizacji czasu oraz kosztów.
Dzięki zrealizowanej usłudze przedsiębiorcy będą mogli efektywnie funkcjonować na rynku a tym samym generować większe zyski.
Dla partnerów biznesowych i kontrahentów, optymalizacja procesów przełoży się na stabilniejszą współpracę.