Przedmiotem zamówienia jest usługa rozwojowa prowadząca do usprawnienia procesu projektowania i zarządzania dokumentacją projektową dla branży motoryzacyjnej i polegająca na opracowaniu i wdrożeniu systemu informatycznego wspomagającego projektowanie, archiwizację i obieg dokumentacji projektowej 3D i okołoprojektowej w firmie, co wpłynie na rozwój przedsiębiorstwa, zwiększając jego konkurencyjność na rynku oraz budując rozpoznawalność w kraju i za granicą.
Usługa będzie podzielona na dwa etapy: (I) etap opracowania usprawnienia i (II) etap wdrożenia usprawnienia.
(I) OPIS ETAPU OPRACOWANIA:
W etapie opracowania oczekuje się wykonania i dostarczenia przez Wykonawcę następujących działań i produktów:
1. raport z analizy przedwdrożeniowej, diagnozujący potrzeby firmy w zakresie projektowanego systemu oraz wskazujący na szczegółowy zakres wdrożenia, z zachowaniem określonego niżej zakresu minimalnego;
2. specyfikacja techniczna systemu informatycznego, wspomagającego projektowanie, archiwizację i obieg dokumentacji projektowej 3D i okołoprojektowej w firmie, którego minimalny zakres wymaganych parametrów i funkcji wygląda następująco:
a) w obszarze projektowania system powinien umożliwiać:
• modelowanie parametryczne bryłowe, powierzchniowe, bryłowo–powierzchniowe części samochodowych,
• tworzenie części oraz edycji złożeń modeli 3D,
• automatyczne generowanie listy materiałów z uwzględnieniem właściwości masowych zaprojektowanych modeli 3D,
• automatyczne generowanie wariantów części i złożeń modeli 3D,
• projektowanie przy współpracy biblioteki standardowych części, zintegrowanej ze środowiskiem projektowym,
• tworzenie wysokiej jakości, fotograficznie realistycznych modeli 3D, niezbędnych do tworzenia materiałów marketingowych i kooperacyjnych,
• analizy strukturalne wytrzymałościowe w zakresie liniowym (MES) dla części zintegrowane bezpośrednio ze środowiskiem projektowym,
• uproszczone analizy przepływu dla części projektu.
b) w obszarze archiwizacji i obiegu dokumentacji projektowej 3D i okołoprojektowej system powinien umożliwiać/posiadać:
• wgląd do wszystkich projektów oraz przedstawienia w czytelnej formie aktualnej listy zadań, raportów z pracy inżyniera CAD dostępnych bezpośrednio z oprogramowania CAD,
• posiadanie indywidualnego kalendarza prac projektowych dostępnego bezpośrednio z oprogramowania CAD,
• tworzenie listy zadań przydzielonych do konkretnego użytkownika dostępnej bezpośrednio z oprogramowania CAD,
• monitorowanie oraz zarządzana zasobami osobowymi i też materiałowymi mającymi wpływ na wykorzystanie budżetu danego projektu,
• generowanie zaawansowanych raportów: opóźnień projektowych, wykonania prac, zajętości zasobów, konfliktu zasobów bezpośrednio z oprogramowania CAD,
• tworzenie historii zmian dla wszystkich typów plików oraz obsługiwać kontrolę wersji plików/projektów,
• tworzenie szablonów dokumentów oraz plików, tworząc wcześniej zdefiniowane struktury folderów, lub zdefiniowane formatki dokumentów, dzięki czemu mamy możliwość stosowania wspólnych formatek nowo tworzonych dokumentów w obrębie całego systemu,
• automatyczne numerowanie dokumentów według ustalonych wcześniej zasad numeracji z zastosowaniem funkcji szablonów oraz numerów seryjnych,
• nadawanie dowolnych rodzajów atrybutów do dokumentów, które mogą być nadawane względem rozszerzenia dokumentów lub względem danego projektu czy folderu,
• tworzenie dostosowanych narzędzi wyszukiwania, które wykorzystują wcześniej nadane atrybuty dla dokumentów oraz informacje systemowe.
(II) OPIS ETAPU WDROŻENIA
W etapie wdrożenia oczekuje się:
1. wdrożenia w firmie Zamawiającego i skonfigurowania produktu informatycznego w postaci oprogramowania do Projektowania Wspomaganego Komputerowo oraz Zarządzania Dokumentacją o następujących minimalnych parametrach i funkcjach:
- możliwość modelowania parametrycznego brył i powierzchni,
- posiada możliwość tworzenia części w pliku złożenia,
- automatyczne generowanie wariantów części i złożeń,
- bezpośredni zapis do formatu *.sldasm i *.sldprt,
-posiada moduł biblioteki standardowych części, które są całkowicie zintegrowane ze środowiskiem projektowym tzw. Toolbox; obsługiwane normy międzynarodowe to między innymi DIN, ISO,
- posiada możliwość tworzenia wysokiej jakości obrazów modeli,
- posiada możliwość analizy przepływu płynów i gazów dla części,
-dodatek do zarządzania dokumentacją bezpośrednio z systemu CAD,
- umożliwia wgląd do wszystkich projektów oraz przedstawia zadania w formie wykresu Gantta, opcje aktualnej listy zadań, raporty swojej pracy dostępne bezpośrednio z oprogramowania CAD,
- posiada indywidualny kalendarz prac projektowych dostępny bezpośrednio z oprogramowania CAD,
- umożliwia tworzenie listy zadań przydzielonych do konkretnego użytkownika dostępna bezpośrednio
z oprogramowania CAD,
- posiada możliwość generowania zaawansowanych raportów; opóźnień projektowych, wykonania prac, zajętości zasobów, konfliktu zasobów bezpośrednio z oprogramowania CAD,
- posiada możliwość zmiany statusów zadań poprzez wykonanie przejść w systemie do zarządzania dokumentacją,
- posiada możliwość tworzenia historii zmian dla wszystkich typów plików oraz obsługiwać kontrolę wersji plików / projektów,
- posiada możliwość tworzenia tzw. szablonów dokumentów oraz plików, tworząc wcześniej zdefiniowane struktury folderów, lub zdefiniowane formatki dokumentów, dzięki czemu mamy możliwość stosowania wspólnych formatek nowo tworzonych dokumentów w obrębie całego systemu,
- posiada możliwość nadawania dowolnych rodzajów atrybutów do dokumentów, atrybuty mogą być nadawane względem rozszerzenia dokumentów lub względem danego projektu czy folderu,
- posiada możliwość tworzenia dostosowanych narzędzi wyszukiwania, które wykorzystują wcześniej nadane atrybuty dla dokumentów oraz informacje systemowe.
- licencja dożywotnia,
- bezpłatna aktualizacja systemu do nowszych wersji przez okres minimum 12 miesięcy,
2. przygotowanie dla Zamawiającego związanej z wdrożonym rozwiązaniem Strategii Rozwoju Działań na wybranym rynku i/lub w wybranych kierunkach technologicznych produktów niestandardowych w branży. Strategia może ujmować np. udział w wybranych wystawach, targach, wizyty czy spotkania b2b czy b2c na wybranych rynkach.
WARUNKI1. O udzielenie niniejszego Zamówienia mogą się ubiegać Dostawcy, którzy spełniają zdolność do wykonywania działalności i czynności objętych przedmiotem zamówienia. Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Dostawca posiadają niezbędny potencjał, wiedzę i doświadczenie oraz znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia.
2. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, określonych w niniejszym rozdziale, według formuły spełnia / nie spełnia - w oparciu o analizę treści oświadczeń i dokumentów, jakie na potwierdzenie spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu dostarczą Oferenci.
I. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu Dostawca ma obowiązek załączyć do oferty następujące dokumenty:
a) Wypełniony druk „Formularz ofertowy” ( zał. nr 1),
b) Oświadczenie o braku powiązania pomiędzy podmiotami współpracującymi– (zał. nr 2)
c) Oświadczenie o potencjale personalnym i technicznym (zał. nr 3), że Dostawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. Dodatkowo posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia należy potwierdzić poprzez załączenie do oświadczenia referencji potwierdzających rzetelne wykonanie co najmniej 3 dostaw i wdrożeń systemu informatycznego wspomagającego proces projektowania i zarządzania dokumentacją w przedsiębiorstwie. Warunkiem koniecznym jest by dostawy i wdrożenia były wykonane w okresie nie dłuższym niż 2 lata wstecz od daty ogłoszenia niniejszego zapytania ofertowego.
d) Aktualny odpis KRS
II. Zamawiający informuje, iż podmioty powiązano z nim kapitałowo i osobowo zostaną wykluczone z postępowania i zamówienie będące przedmiotem niniejszego postępowania nie zostanie im udzielone. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Dostawcy, a Dostawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w Spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji;
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa
w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
1. Zamawiający przewiduje możliwość istotnej zmiany zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru oferty, w zakresie terminów oraz zakresu jej
wykonania w następujących okolicznościach:
a) wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym
wpływ na realizację umowy – w zakresie dostosowania postanowień umowy do zmiany
przepisów prawa;
b) wystąpienia siły wyższej (siła wyższa – zdarzenie lub połączenie zdarzeń obiektywnie
niezależnych od Stron, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości
zobowiązań wynikających z umowy, których Strony nie mogły przewidzieć i którym nie
mogły zapobiec ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą
starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych) –
w zakresie dostosowania umowy do zmian nią spowodowanych;
c) wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których
nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i
doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów, w zakresie
dostosowania do celu zmiany;
d) wydłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy i/lub poszczególnych etapów – w
zakresie dostosowania umowy do tych zmian;
e) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności 9
spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, które nie były możliwe do
przewidzenia w chwili zawarcia umowy – w zakresie dostosowania umowy do zmian nią
spowodowanych.
2. Zmiany powyższe nie mogą wpływać na zwiększenie ceny realizacji zamówienia przyjętej przez
Zamawiającego w wyniku rozstrzygnięcia przetargu.