Analiza i optymalizacja procesów rezerwacji/sprzedaży usług oraz zarządzania czasem pracy personelu w Hotelu w oparciu o model CWM (chmura/web/mobile)

Parametry usługi
6000 - 36000

Cena netto (zł)

+ 23% VAT

od 1 do 4

Czas realizacji

(miesiące)

-

Rating

75%

Dofinansowanie

Opis usługi
Usługa doradcza mająca na celu
a) przeprowadzenie analizy obecnego potencjału i identyfikacji potrzeb do wprowadzenia optymalizacji
b) wskazanie niezbędnych działań w zakresie modyfikacji oraz rozbudowy narzędzi informatycznych, w tym stosowanych algorytmów
c) opracowanie planu wdrożenia obejmującego rekomendowane rozwiązania, budżet oraz szczegółowy harmonogram

Usługa obejmuje 2 newralgiczne i zachodzące na siebie obszary działalności Hotelu:
1. rezerwacje/sprzedaż usług (gromadzenie/analiza danych, automatyzacja przepływu informacji)
2. zarządzanie czasem pracy personelu (zajętość obiektu a grafik pracy)

1. Analiza i optymalizacja procesów rezerwacji/sprzedaży usług
W tym obszarze rozpatrywane są łącznie rezerwacje usług hotelowych takich jak pokoje, sale konferencyjne, eventy, usługi dodatkowe oraz ich późniejsza sprzedaż wraz z uzyskaną na tej podstawie analizą biznesową. Analizuje się aktualny i możliwy do osiągnięcia potencjał własnych/obcych stron rezerwacyjnych oraz innych kanałów dystrybucji takich jak agencje turystyczne, biura podróży, firmy współpracujące. Potencjał jest oceniany pod kątem możliwości zintegrowania z systemem rezerwacyjno-sprzedażowym w Hotelu.

Rozpatrywane zagadnienia
- analiza segmentów rynku, źródeł informacji, kanałów dystrybucji i partnerów biznesowych (klientów) pod kątem możliwości zautomatyzowania współpracy informatycznej pomiędzy systemami
- optymalizacja gromadzenia i analizy danych pod kątem marketingowym oraz biznesowym tzn. analiza struktury przychodów (noclegi, gastronomia, mini bar, spa itp), szacowanie przyszłych przychodów, planowanie rodzaju i ilości zamawianych usług, podejmowanie decyzji dotyczących zmian cen i oferowania pakietów usług w zależności od czynników stałych (pora dnia, roku, dzień tygodnia) i czynników zmiennych (targi, koncerty, festyny itp)
- optymalizacja przepływu informacji, dzięki której nastąpi likwidacja manualnego przepisywania danych pomiędzy systemami obcymi a własnym
- potencjał własnego portalu rezerwacyjnego do współpracy z systemem hotelowym
- potencjał chmury do automatyzacji przepływ danych między systemami

2. Analiza i optymalizacja zarządzania czasem pracy personelu.
Ta część wymaga realizacji usługi w pierwszym obszarze. Dostępne są wówczas takie dane do analizy jak przeszłe/przyszłe obciążenie Hotelu, rezerwacje sal konferencyjnych/szkoleniowych/eventów. Grafik pracy musi uwzględniać tryb 24/7 oraz wiele zmiennych czynników dlatego analizuje się dane historyczne (czas pracy i prace wykonane) i przyszłe (zakres prac wynikający z wyjazdów/pobytów/przyjazdów).

Rozpatrywane zagadnienia
- znalezienie optymalnej korelacji pomiędzy obłożeniem Hotelu (rezerwacje/zajętość) a czasem pracy pracownika, dzięki temu zminimalizuje się niepotrzebne koszty (za duża ekipa gdy jest mało pracy) lub zapobiegnie problemom (za mała ekipa gdy jest dużo pracy)
- znalezienie optymalnej korelacji pomiędzy potrzebami Hotelu, prawem pracy a preferencjami pracownika (dojazd, dokształt, sugerowany czas wolny)
- wyodrębnienie danych do algorytmów SI celem zautomatyzowania grafika pracy
- potencjał rozwiązań mobilnych oraz chmury do optymalizacji zarządzania czasem pracy personelu

Wykonanie usługi w obszarze pierwszym traktowane jest jako podstawowe. Obszar drugi jest opcjonalny.
Każdy wariant realizacji usługi (tylko obszar pierwszy lub obszar pierwszy i drugi) będzie kończył się opracowaniem planu wdrożenia.

W wyniku wykonania usługi Hotel będzie gotowy do planowego wdrożenia działań zmierzających do usprawnienia i automatyzacji procesów, które mają istotny wpływ zarówno na poziom obsługi gości jak i na podejmowanie decyzji przez kadrę menedżerską. Kadra menedżerska uzyska wsparcie w zakresie odpowiedniego doboru narzędzi informatycznych i dostępu do danych zidentyfikowanych jako niezbędne w podejmowaniu decyzji.

Usługa nie obejmuje dostawy wartości niematerialnych i prawnych w szczególności licencji i aktualizacji oprogramowania oraz środków trwałych.
Wartość dodana usługi dla sektora MŚP
Usługa ma charakter prorozwojowy.

Analiza, identyfikacja potrzeb oraz wdrożenie optymalizacji procesów rezerwacji/sprzedaży usług oraz zarządzania czasem pracy personelu
- podniesie poziom obsługi gości hotelowych
- ułatwi i usprawni kontakt z potencjalnymi klientami Hotelu
- ułatwi podejmowanie szybkich i optymalnych decyzji biznesowych dotyczących m.in. planów marketingowych
- ułatwi podejmowanie szybkich i optymalnych decyzji dotyczących wykorzystania czasu pracy personelu

Jako efekt końcowy oczekuje się
- podniesienia konkurencyjności Hotelu
- zwiększenia ilości i rozszerzenia sektora przyjmowanych gości
- poprawienia wizerunku zarówno pojedynczego hotelu jak i całej branży HoReCa regionu
- upowszechnienia nowoczesnych technologii IT w branży HoReCa.

Sprawnie działający sektor usług hotelowych korzystnie wpłynie na rozwój przedsiębiorstw w województwie podkarpackim zarówno w obszarze kontaktów biznesowych jak i turystyki.
Aby skorzystać z tej usługi musisz się zalogować. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta możesz je założyć klikając tutaj.
Dodane przez
VIRTUAL s.c.

8130068147

ul. A. Kamińskiego 8/4, Rzeszów 35-211

Firma została założona w 1991 roku. Działa w branży informatycznej. Sprzedaje i wdraża własne rozwiązania informatyczne (sama lub przez partnerów), wdraża oprogramowanie obce (open-source). Sprzedaje ...

Wizytówka

Ta strona korzysta z plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej zapoznaj się z regulaminem.